עיר חרדית תהיה בפיילוט חינוך חינם: ביטון: "לא יעמוד כסף בין מורה ותלמיד"

איתי גדסי No Comments on עיר חרדית תהיה בפיילוט חינוך חינם: ביטון: "לא יעמוד כסף בין מורה ותלמיד"

ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) הציג את חזונו לחינוך חינם אמיתי בישראל, בפיילוט שצפוי לצאת לדרך ישתתפו 10 ערים שבהם לא יהיו כלל תשלומי הורים, פרט להוצאה על ביטוח חובה בלבד

מיכאל ביטון צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פיילוט ערי חינוך חינם בישראל: יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון חשף היום (שלישי) את החזון לתוכנית פיילוט ערי חינוך חינם שהוסכמה בינו לבין שר האוצר. על פי המתווה הורי התלמידים לא ידרשו לאף תשלום, פרט לתשלום על ביטוח החובה בסך 49 ש"ח לשנה. לא יגבו מההורים תשלומים על טיולים והוצאות רשות. עיר חרדית צפויה להיכלל בפיילוט מבין 10 הערים שיבחרו.

ח"כ מיכאל ביטון הסביר בוועדה את חזונו: "הגיע הזמן לפריצת דרך, ישבתי עם שר האוצר ויש הסכם בנינו להכנסת פיילוט ערי חינוך חינם לתקציב 23 ולצידו מחשבה מעמיקה על מתווה הכולל פעימות רב שנתיות להורדת תשלומי הורים בישראל".

ביטון פירט כי "הפיילוט יכלול 10 רשויות ברחבי ישראל- עיר חרדית, כפר ערבי, מועצה אזורית, רשות בנגב או בגליל וכו' ובהן לא יגבו תשלומי הורים בחינוך- נוציא את הכסף מהמשוואה, לא יעמוד כסף בין מורה ותלמיד".

עוד תיאר יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון בנאומו במליאה לסיכום יום מיוחד שיזם בנושא שוויון בחינוך וחינוך חינם בישראל את הרקע לאי השוויון בחינוך בישראל: "אין שוויון הזדמנויות בחינוך בישראל, גורלו של ילד יקבע על פי העיר שהוא יוולד בה, לפי העושר הכלכלי של אותה עיר. יש בישראל 200 רשויות שנלחמות על האיזון, סל המשאבים החינוכיים העומדים לרשותו של ילד בישראל לא מוחלטים על ידיי שרת החינוך בלבד אלא על ידיי עיריות".

ביטון ביקר את תשלומי הרשות שמכבידים על הורים רבים, "המרכיב השני הוא תשלומי הורים- אין פה חינוך חינם, 49 שח לביטוח הוא תשלום חובה וכל הייתר מכונים תשלומי רשות אך לא כך. נראה לנו הגיוני שספר לימודים יהיה רשות?, שההשתתפות במסיבת היא רשות? שהשתתפות בטיול שנתי שזה פסגת החוויה החינוכית וזה חלק מהחינוך של ילד וזה מה שילד זוכר מכל שנותיו בבית הספר זה רשות?!".



0 תגובות